Kodulehe loomine

Kodulehe loomine – 10 kõige olulisemat punkti

1. Mis on Hind?

Mida täpsem on töö ulatus, seda täpsem peaks ettevõte olema üksikasjaliku hinnapakkumise esitamisel.

Hind võib nii kliendi kui ka veebidisaini ettevõtte jaoks olla kõige tundlikum osa ja projektide põhiselt erinev. On tõsi, et mõnel veebilehe loojal kulub oluliselt rohkem aega kui teistel, isegi kui töömaht on peaaegu identne. Kuid hea veebidisaini ettevõte kujundab hinna keskmise kasumlikkuse alusel ning on oma hinnastamises äärmiselt selge ja täpne.

  • Ohukoht: ole ettevaatlik kui ettevõte esitab hinnapakkumise suure hinnangulise vahega nt 5000–10 000€. Tavaliselt see näitab, et neil pole tegevusplaani ega strateegiat , kuidas veebilehe süsteem üles ehitada. Ole tähelepanelik ka pakutava üldise “tunnihinna” puhul.
  • Märkus. See kehtib tavaliselt väga lihtsate veebisaitide jaoks. Suuremate tarkvarakoosluste või ainulaadsete, palju ebaselgust tekitavate projektide puhul on mõnikord tunnihinnad ainsaks võimaluseks. Kokkuvõte: mida täpsemini on määratletud töö sisend, seda täpsem on ettevõte üksikasjaliku ja detailse hinnapakkumise esitamisel.
  • Vvunk teeb: hoiame oma hinnakujunduse nii läbipaistva kui võimalik. Jälgime iga projekti kasumlikkust ja kohandame aeg-ajalt oma hinda sellele vastavalt. Meie PÄRINGU VORMIDEST saad selgitavat infot erinevate veebilehe osade kohta.

 

2. Milline võiks olla ajaskaala?

On võimatu omada täpset ajakava, kui see ei kajasta veebiarenduse ettevõtte poolt tehtavat selget tööde nimekirja.

Ajakava ja töö teostamine käivad käsikäes. On võimatu omada täpset ajakava, kui see ei kajasta veebiarenduse ettevõtte poolt tehtavat selget tööde nimekirja. Ajakavas ei pea olema täpseid kuupäevi, kuid kindlasti peab olema välja toodud vähemalt ligikaudne määratlus.

Millele pöörata tähelepanu –  kas koostatud pakkumises on selged sammud ja etapid? Kas etappidel on selge ajakava?

  • Ohukoht: selge ajakava puudumise tõttu ilmneb reaalse töö käigus oluline aja puudus ning hakatakse vältima kontakti kliendiga. Teine suurim ohu koht, millele tähelepanu pöörata on ajakava selgus. Kui oled täna lepingut allkirjastamas, siis vaata, kas on selge, millal ja mis sammud pead sina kliendina tegema? Kas on selgelt kirjas, millal võid oodata nt esimest veebikavandit?
  • Vvunk teeb: iga pakkumise koostamisel kirjutame selgelt lahti kõik etapid nii tööde sisu kui ajalise kestvuse. Näiteks strateegia koostamine on keskmiselt üks nädal. Kavandi koostamine üks nädal. Arendusele kulub kaks nädalat ja nii edasi. Lisaks lepime kliendiga ka kokku osapooltele sobiva tagasiside andmise graafiku.

 

3. Milline on protsess?

Veebidisaini ettevõtte töö peaks lisaks sammudele, mida kõik nagunii teevad, sisaldama ka selgitavat teavet – miks just neid samme on oluline teha.

Ära karda esitada üksikasjalikke küsimusi. Tunne huvi – Miks on vajalik enne kodulehe mustandi loomist koostada kava? Miks on kodulehe sisu oluline luua enne kodulehe teostamist? Millised on sellisel moel tehtud tööde tulemused ja kuidas neid kodulehti arendati?

  • Ohukoht: see punkt on tõenäoliselt kõige haruldasem, mille veebidisaini ettevõte õigesti teeb. Peamiselt on põhjuseks kõikvõimalike teenuste osutamise rohkus ehk kodulehtede loomine ei ole ettevõtte põhitegevuseks. Seega on oht, et kodulehe teostamine muutub üldistatuks. Tegevuskava peaks olema täpsem kui „1. samm: strateegia; 2. samm: ehitamine; 3. samm: käivitage!”. See ei ole tegevuskava, see on tunnuslause.
  • VVunk teeb: et pakkuda oma klientidele parimat võimalikku lahendust ja tulemust käime selgelt läbi kogu meie tegevuskava kõik etapid alates esimesest telefonikõnest.

 

4. Milliseid strateegiaid ja raamistikku kasutate?

See on suurepärane küsimus, sest saadud vastus näitab tavaliselt, kui kohandatud ja paindlik on sinu uus veebileht. Kui veebidisaini ettevõte kavatseb osta valmis põhja ja lihtsalt tõsta sisu, siis pole strateegial ja raamistikul tegelikult tähtsust, sest ettevalmis kirjutatud põhjale olulisi disaini või struktuuri muudatusi teha ei saa.

  • Ohukoht: otsi disainereid, kes loovad ise, et tulemus näeks ilus välja. Pea meeles: “Originaalsus ei ole disaini peamine eesmärk, vaid tõhusus.” – Seth Godin. Kui sinult ei ole kunagi küsitud uue kodulehe eesmärke, siis võid üsna kindel olla, et neid ka ei saavutata.
  • Vvunk teeb: kasutame veebisaidi loomisel Underscores.me-i raamistikku. See võimaldab meil luua visuaalselt narratiivi, mis saavutab kõigepealt eesmärgid. Kuna loome ise WordPressis põhjasid, siis saame olla paindlikud jaotiste teisaldamisel ja kodulehtede loomisel, mis kokkuvõttes võimaldabki saavutada soovitud eesmärgid.

 

5. Milliseid tehnoloogiaid kavatsete kasutada?

Isegi kui sa ei tea parimat lahendust, veendu, et veebidisaini ettevõte on sellele enne alustamist mõelnud.

Seda on oluline küsida, sest see näitab , kui pühendunult veebidisaini ettevõte on läbi töötanud esimese kõne või koosoleku käigus välja toodud probleemid. Veendu, et veebidisainerid annaksid kristallselged vastused, kui küsid neilt selliseid küsimusi: “Kuidas kavatsete meie e-poodi välja ehitada?” või “Kas kavatsete uuel kodulehel tööpakkumise funktsiooni ehitamiseks kasutada pistikprogrammi? Kui jah, siis millist?”. Isegi kui sa ei tea parimat lahendust, veendu, et veebidisaini ettevõte on sellele enne alustamist mõelnud. See on tema töö.

  • Ohukoht: kui tunned, et sulle tahetakse lihtsalt midagi maha müüa , mitte anda vajalikku ja kasulikke teavet, detailset tegevuskava, puudub pühendumine ja põhjalikkus, küsimused tekitavad kärsitust, siis pigem loobu. Hangi alati selged vastused. Ära lepi vähemaga, see on ju sinu raha. Vajadusel küsi pakkumine teisest ettevõttest.
  • Vvunk teeb: anname endast parima, et läheneda igale kliendile vastavalt tema eesmärkidele ja visioonile. Mõtleme alati kaasa, arutame, soovitame ja põhjendame oma samme.

 

6. Milline on järeltoe ja -hoolduse, turvalisuse ja kaasajastatuse plaan?

Isegi kui kodulehe teostus õnnestub suurepäraselt, aga puudub regulaarne hooldusplaan, siis kukub kogu ettevõtmine kuude jooksul kokku.

Oletame, et valid veebiagentuuri ja nad teevad kõik õigesti. Nad ehitavad õigel ajal välja funktsionaalse kodulehe, mis saavutab soovitud eesmärgid. Koostöö on meeldiv, hind on hea, nad on suurepärased nõustajad ja suhtlejad. Kokkuvõttes õnnestub kõik nii nagu vaja, aga kui puudub kodulehe regulaarne hooldusplaan (või puudub koolitus , kuidas ise uut kodulehte redigeerida), võib muutuda tehtud töö kasutuks.

  • Ohukoht: äre lase ennast petta kasutades süsteemi, mida on keeruline ise värskendada. Veendu, et iga suurema katastroofi jaoks oleks sinu veebiarendajal olemas plaan.
  • Vvunk teeb: Veebilehe ülesehitus on meil alati eesmärgiks teha selliselt, et ka kliendil oleks võimalik elementaarsed värskendused hiljem ise teostada. Soovi korral pakume oma klientidele ka kuumakse põhist veebihoolduse teenust. Võta meiega ühendust siin.

 

7. Mis on minu kui kliendi ja sinu kui veebidisaineri ülesanded?

Veendu, et saadud tegevuskavas oleks selgelt välja toodud ülesanded, mille teostamist oodatakse sinult kui tellijalt ja mille teostab veebidisainer.

  • Ohukoht: veendu, et veebidisainer vastaks “sisuküsimustele” ja tal oleks plaan, mis näitab sinule seatud selgeid ja konkreetseid ootuseid.
  • Vvunk teeb: Kliendilt ootame probleemi püstitust, sisendit ja kaasa mõtlemist. Vvunk pakub lahenduse.

 

8. Mida garanteerite vs mida ei garanteeri (SEO)?

Kas ettevõte, kellega alustad koostööd on ka turundusettevõte?

See samm vastab tavaliselt SEO ja liikluse küsimusele. Turundus- ja SEO-ettevõte roll on suunata kliente kodulehele ja aidata kodulehel tõhusamalt oma teenuste võid toodetega esile tulla. Uuri välja, kas hinnapakkumine sisaldab ainult kodulehe arendust või ka SEO osa?

  • Ohukoht : kui veebidisainer lubab silmapaistvaid SEO või liikluse tulemusi, ole ettevaatlik.
  • Vvunk teeb: Vvunki arendatud veebilehtedel on SEO osa kohustuslik – me ei anna kodulehte üle ilma SEO seadistuseta. Märksõna analüüsiga koostame kliendile reaalsusele vastava hinnangu veebilehe Google otsingutes välja tulemise tõenäosusele. Samuti kasutame koostöös partneritega erinevaid tööriistu, et leht oleks Google´is esireas.

 

9. Jooksvad tasud?

Veendu, et käimasolev töö on selgelt määratletud ja kas tekib sinule kui kliendile püsikulutusi seoses tasuliste pistikprogrammidega.

  • Ohukoht: ära takerdu uude kodulehe pakkumisse,  kui sa ei saa seda ise hallata ja pead väiksemate muudatuste tegemiseks  lootma veebidisainerile. See muutub kiiresti kulukaks nii ajalises kui ka rahalises mõistes
  • Vvunk teeb: Pakume kuumakse põhist veebihoolduse teenust, mis sisaldab ka kindla arvu tunde arendustöid.

 

10. Kes seda tööd teeb?

Veendu, kes tegelikult teostab kokku lepitud tööd.

  • Ohukoht: kui sinu kodulehe teostamiseks tellitakse allhange ehk kolmas osapool, veendu, kes tegelikult tööd teeb ja kontrolli nende tulemusi.
  • Vvunk teeb: pakume täislahendust majasiseselt – veebidisain, veebiarendus (järeltugi), logo (logoraamat), SEO, veebitekstid. Lisaks koostöös koostööpartneriga Google reklaami, sotsiaalmeediaturundust ja  tõlketeenust teistesse keeltesse.

 

Kokkuvõtteks: Küsi alati pakkumist mitmest ettevõttest. Pööra hoolega tähelepanu suhtumisele ja suhtlemise viisile. Seisa hea selle eest, et saaksid selged ja konkreetsed vastused ning põhjalikult läbi mõeldud tegevuskava. See on ju sinu raha, mille investeerid, saagu see samm kasumlikult teostatud.

Vaata teisi

Vaata teisi