SEO on peamiselt kodulehe sisu optimeerimine kindlatele märksõnadele ja tehnilistele kriteeriumitele. Kodulehe optimeerimise lõppeesmärk on panna veebileht senisest paremini rankima ehk muuta veeb orgaanilisest otsingust leitavaks märksõnadega, mida kasutavad sinu potensiaalsed kliendid googlest otsides.
Miks on SEO oluline?
SEO väärtuse mõistmiseks jagame oma määratluse kolmeks osaks:
- Orgaanilised otsingutulemused: otsingumootori tulemuste lehel (SERP) olevad tasuta kirjed, mille otsingumootor on tuvastanud, on kasutaja päringu jaoks kõige asjakohasemad. Reklaamid (selles kontekstis PPC või kliki eest tasulised reklaamid) moodustavad olulise osa paljudest SERP-dest. Orgaanilised otsingutulemused erinevad nendest reklaamidest selle poolest, et need on paigutatud pigem otsingumootori orgaanilise asetuse algoritmide kui reklaamija pakkumiste alusel. Te ei saa maksta selle eest, et teie leht oleks orgaanilistes otsingutulemustes kõrgem.
- Orgaanilised vs tasulised otsingutulemused. Orgaanilise liikluse kvaliteet: kui asjakohased on kasutaja ja tema otsingupäring teie veebisaidil oleva sisu suhtes. Saate meelitada ligi kõiki maailma külastajaid, kuid kui nad tulevad teie saidile seetõttu, et Google ütleb neile, et olete Apple’i arvutite ressurss, kuigi olete õunu müüv talunik, lahkuvad need külastajad tõenäoliselt teie saidilt ilma konversioonide lõpuleviimisel. Kvaliteetne liiklus hõlmab ainult külastajaid, kes on tõeliselt huvitatud teie saidi pakutavatest toodetest, teabest või muudest ressurssidest. Kvaliteetne SEO kasutab ära otsingumootori jõupingutusi sobitada kasutaja otsingu eesmärk SERP-is loetletud veebilehtedega.
Orgaanilise liikluse hulk: kasutajate arv, kes jõuavad teie saidile orgaaniliste otsingutulemuste kaudu. Kasutajad klõpsavad palju tõenäolisemalt otsingutulemustel, mis kuvatakse SERP-i ülaosas, mistõttu on oluline kasutada oma SEO strateegiat asjakohaste lehtede võimalikult kõrgele järjestamiseks. Mida rohkem kvaliteetseid külastajaid oma saidile meelitate, seda tõenäolisemalt näete väärtuslike konversioonide arvu.
Kuidas SEO töötab?
Otsingumootorid, nagu Google ja Bing, kasutavad kogu Internetist leitava sisu kohta teabe kogumiseks roomajaid, mida mõnikord nimetatakse ka robotiteks või ämblikeks. Roomaja alustab teadaolevalt veebilehelt ja järgib sisemisi linke selle saidi lehtedele ning väliseid linke teiste saitide lehtedele. Nende lehtede sisu ja sellele lisatud linkide kontekst aitavad roomajal mõista, millest iga leht räägib ja kuidas see on semantiliselt seotud kõigi teiste lehtedega otsingumootori tohutus andmebaasis, mida nimetatakse registriks.
Kui kasutaja sisestab või sõnab otsingukasti päringu, kasutab otsingumootor keerulisi algoritme, et leida selle päringu jaoks tema arvates kõige täpsem ja kasulikum tulemuste loend. Need orgaanilised tulemused võivad hõlmata veebilehti, mis on täis teksti, uudiste artikleid, pilte, videoid, kohalike ettevõtete kirjeid ja muud niši tüüpi sisu.