Lähteülesande koostamine | Veebilehed, mis teenivad teile raha | Vvunk

Kodulehe briif/ lähteülesande koostamine

Lähteülesande koostamine algab – ülevaatega ettevõttest

Lähteülesande koostamine – Alustame ülevaatega ettevõttest, et ettevõtet paremini tundma õppida ja lennukalt alustada:

  • Mis on peamised tooted või teenuseid, mida ettevõte pakub?
  • Kes on suurimad konkurendid?
  • Mille poolest on ettevõte tuntud/ või mille poolest soovite eristuda?
  • Mis on teie visioon ja missioon?
  • Kuidas siiani olete eristunud konkurentidest / või kuidas soovite konkurentidest eristuda?
  • Mis on peamine sõnum, mida soovite veebisaidil edasi anda

Kas soovite, et veebisait soodustaks müüki?

Nüüd on teada, kes ettevõtte on ja mille eest seisab! Aeg on rääkida üldistest ärilistest probleemidest, mida soovite ettevõtte veebisaidil lahendada. 

Juhul, Kui mõttes on luua uut saiti, soovime teada:

  • Kas soovite, et veebisait soodustaks müüki?
  • Soovite luua bränditeadlikkust?
  • Millist äri funktsiooni veebisait peaks toetama?

Räägi oma sihtgrupist

Eesmärkidele vastava veebisaidi loomiseks peame tundma õppima ettevõtte sihtrühma ehk kliendipersoonat. 

  • Kes on teie tüüpiline klient? B2C puhul (vanus, sugu, huvid, töökoht, pereseis)?
  • Millistes sektorites ja geograafilistes piirkondades nad tegutsevad?
  • Millised on peamised probleemid, mida nad soovivad, et teie ettevõte nende jaoks lahendaks?
  • Mida soovite veebilehega saavutada?

“Saavutamise” näited võivad olla:

  • Ostke toode / tellimus
  • Tellige uudiskiri
  • Võtke ühendust meie meeskonnaga
  • Registreeruge üritustele / veebiseminaridele
  • Täitke päringu / registreerimise / hinnapakkumise vorm

Veebilehe funktsioonid 

Hästi! Oleme saanud täielikuma pildid sellest, mida teete, kes on teie publik ja mida soovite saavutada. Nüüd on aeg sukelduda teie tulevase veebisaidi üksikasjadesse. Need teadmised on meie jaoks kui leib ja kartul söögilaual. Palun andke meile ülevaade lühike ülevaade: 

Lähteülesande koostamine – Loetlege peamised funktsioonid, mis peavad olema kodeeritud. Võimaluse korral lisage lühike kirjeldus iga funktsiooni kohta. Siin on näiteid potentsiaalsetest funktsioonidest:

  • Kasutaja registreerimine ja sisselogimine
  • Liikmete haldamise liides
  • E-kaubanduse platvorm ja veebipõhine arveldamine
  • Blogi või uudiste platvorm
  • Üritused ja veebibroneeringud
  • Otsingufunktsioon
  • Kontaktivormid või muud veebivormid
  • Interaktiivne kaart
  • Sotsiaalmeedia integreerimine
  • Mitmekeelne platvorm

Veebilehe visand läbi teie silmade

Rääkige meile oma lennukatest ideedest, et saaksime rühtida edasi tähtede poole!

  • Disain: Kas ettevõttel on olemas brändingu juhiseid, mis dikteerivad sobiva lähenemisviisi fontide, värvide ja fotograafia osas? Kui ei, siis mida sooviksite näha (värv, font, pildid)?
  • Sisu: Kas vajate abi veebisaidi tekstide kirjutamisel? 
  • Kujutised: Kas teil on olemas pildid veebilehe jaoks? Kas vajate fotograafiteenuseid?
  • Tõlked: Kui sait on mitmekeelne, kas vajate abi veebilehe tõlkimisel? 
  • Turuletuleku turundus: Millised on teie turuletoomise plaanid veebisaidi käivitamisel (nt Google ADS, sotsiaalmeedia, meiliturundus) Kas vajate sellega abi?
  • Stardijärgsed sisuvärskendused: Kas vajate abi veebisaidi sisu haldamisel või teil on ettevõttesisene meeskond, kes vastutab veebilehel vajaminevate sisuvärskenduste eest?

Mis on eelnevat loetelu silmas pidades, need detailid, mida te kindlasti näha ei soovi?

Kuidas mõõta edu?

Kujutage ette: Teie uhiuus veebisait on valmis ja töötab. See on kiire, kasutajasõbralik ja funktsioonirikas. Aga kas see on ka lahendanud probleemid, mille alguses sõnastasite?

Ilma testimata pole seda võimalik teada saada.

Ilma testimata pole seda võimalik teada saada. Siin on mõned näiteid, mida on võimalik mõõtmisel kasutada:

  • Google Analyticsi kasutusmõõdikud
  • Tellijate/vaatajate arv ning nendepoolne saidi kasutamise eesmärk ja seal veedetud aeg
  • Müügivormingute igakuine kasv
  • Sündmuste/webinaride registreerimise ulatus
  • uudiskirjade tellimise ulatus

Veebisaidi juriidilised ja tehnilised nõuded

Oleme peaaegu finišijoonel! Enne kui klikkate saatmise nupule, palun andke meile ülevaade veel paarist punktist:

  • Kas sait peab vastama WCAG või ADA nõuetele? Juurdepääsetavuse nõuded?
  • Kas see peab vastama ELi küpsiseeskirjadele?
  • Kas see peab vastama GDPR-le (isikuandmete kaitse üldmäärusele)?
  • Kas on olemas konkreetne platvorm, millega veebilehte peab siduma?
  • Kas teil on eelistatud mõni maksevärav, kui klient jõuab veebipõhise arveldamiseni?
  • Kas saidi teatud funktsioonid peavad olema integreeritud (olemasolev CRM-i või raamatupidamise platvormiga)?
  • Kas sait nõuab integreerimist kolmanda osapoolega?
  • Millised on teie hostimisnõuded ja kas teil on olemasolev hostimise pakkuja?

Veebilehe kui aka projekti ajajoon

Palun andke meile teada, millal projekt peaks valmima ja mis on teie ootused meile?

Projekt ajakavad: 

  • Mis on projekti alguskuupäev?
  • Mis on projekti tähtaeg?
  • Kas projekt tuleks jagada konkreetsetesse etappidesse? Kui ja, siis mis staadiumis soovite veebilehte üle vaadata ja ettepanekuid teha?

Palun rääkige ka oma meeskonnast: 

  • Kas projektil on üks või mitu kontaktisikut?
  • Kes on kontaktisik?

Palun rääkige meile oma ootustest meile:

  • Mida te meie puhul enim ootate?
  • Mis on teile meievahelise koostöö puhul kõige olulisem?